Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest zamontowany w bloku silnika (bo ma przecież pokazywać temperature silnika a nie chłodnicy ).
No właśnie że nie do końca
czujnik zamontowany jest na rozgałęzieniu tam gdzie pokazał to endryu, powyżej
a pokazuje on temperaturę płynu chłodzącego, :idea: nie silnika :diabelski_usmiech
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Z ilustracji zamieszczonej przez Endryu wynika ze jego wymiana to nie jest taka latwa sprawa, bo dostep to tego czujnika jest utrudniony ...
Nalezy cos rozebrac aby dostac sie do tego czyjnika ? czy poprostu jest on wierzchu ?
(nie widac go na zdjeciu bo jak Endryu napisal jest od strony przegrody silnika)
maciek1, wymiana jest prosta. Z tego ujęcia-jak na zdjęciu czujnika nie widać ale jak się nachylisz dalej, spojrzysz za silnik to w tym miejscu-oznaczonym zielonym kółkiem zobaczysz wtyczkę z przewodami na czujniku i sam czujnik. Jest on wsunięty w ten element, (żadnego gwintu do wkręcania) i zabezpieczony plastikowym pierścieniem w kształcie pół księżyca wsuniętym z boku. Jak się przypatrzysz to będziesz to widział i czuł pod paluchami. Wymieniłem u siebie osobiście, wymiana bez problemów 3 min. Zdjąć wtyczkę,wyjąć plastikowe zabezpieczenie, wyjąć czujnik wraz z oringiem (warto wymienić od razu na nowy). Montaż w odwrotnej kolejności. Przy wymianie podłożyć pojemnik lub kawałem szmatki pod czujnik - płynu wyleciało ok 150 gram. Ważne - wymianę trzeba wykonać energicznie ze względu na płyn. Założyłem oryginał zielony nr 059919501A koszt ok 30 zł.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
maciek1, wymiana jest prosta. Z tego ujęcia-jak na zdjęciu czujnika nie widać ale jak się nachylisz dalej, spojrzysz za silnik to w tym miejscu-oznaczonym zielonym kółkiem zobaczysz wtyczkę z przewodami na czujniku i sam czujnik. Jest on wsunięty w ten element, (żadnego gwintu do wkręcania) i zabezpieczony plastikowym pierścieniem w kształcie pół księżyca wsuniętym z boku. Jak się przypatrzysz to będziesz to widział i czuł pod paluchami. Wymieniłem u siebie osobiście, wymiana bez problemów 3 min. Zdjąć wtyczkę,wyjąć plastikowe zabezpieczenie, wyjąć czujnik wraz z oringiem (warto wymienić od razu na nowy). Montaż w odwrotnej kolejności. Przy wymianie podłożyć pojemnik lub kawałem szmatki pod czujnik - płynu wyleciało ok 150 gram. Ważne - wymianę trzeba wykonać energicznie ze względu na płyn. Założyłem oryginał zielony nr 059919501A koszt ok 30 zł.
wszystko dokładnie tak
tylko ja byłem szybszy z czasem wymiany :diabelski_usmiech :wink:
dodać można że jeżeli masz ciepły silnik to dobrze odkręcić na chwile korek na zbiorniczku wyrównawczym żeby ciśnienie z układu zeszło
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Odgrzewam temat, na przestrogę amatorom własnego grzebania przy aucie
Wziąłem się dziś za wymianę czujnika. :evil:
Wyszła z tego jedna wielka tragedia.
Rozpadł mi się w podczas demontażu starego czujnika ten plastikowy półplastik zabezpieczający no i zaczęła się polka. Płyn chlusta, nowy czujnik w dodatku poleciał w otchłanie gdzieś pod silnik, w tym czasie wpycham z powrotem stary czujnik, ale i dziadostwo przecieka - płyn niewiedzieć czemu mocno wypychał czujnik. Jakoś udało mi się zatamować, z pół godziny walczyłem by przestał wypychać, ale połowa płynu zeszła ze zbiornika. Zacząłem kombinować co zrobić by zabezpieczyć całość.
W końcu dorobiłem z drutu aluminiowego coś na kształt tego piepszonego półplastiku i wyciągnąłem też nowy czujnik metodą walenia w osłonę miski olejowej i macania łapą w głębi silnika - w końcu dał się namierzyć i wyciągnąć. Montaż nowego i zakładanie drutu kosztowały mnie kolejne pół zbiornika, bo oczywiście też wszystko pod górkę - łącznie z tym, że stary oring się w środku zaklinował.
No i zostałem bez płynu chłodniczego, z prowizorycznym zabezpieczeniem czujnika na dzień przed trzecim maja. No k* pięknie.
Całość akcji - 3h
Stan płynu chłodniczego: 0
P.S.
Wie ktoś gdzie w okolicach Janek można kupić płyn chłodniczy do Skody a może nawet ten plastik?
Kmab, musiałeś być mocno spięty i nerwowo działałeś. Wymiana kilka minutek i ubytek płynu minimalny około 150 gram. Faktycznie musiałeś mieć MEGA PECHA :cry:
Ten półplastik-zabezpieczenie czujnika kupisz tylko w ASO lub sklepach z częściami do octy.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Kmab, co ty na gorącym silniku go wymieniałeś albo takiego pecha miałeś?
Letni był - wskazówka temperatury stała na zerze, ale jeszcze minimalnie ciepły (3 h po ostatniej jeździe). Oczywiście zbiornik był odpowietrzony, by ciśnienie zeszło z układu, ale niestety różnica wysokości była, a prawo Pascala niestety jest bezwzględne
Kmab, musiałeś być mocno spięty i nerwowo działałeś. Wymiana kilka minutek i ubytek płynu minimalny około 150 gram. Faktycznie musiałeś mieć MEGA PECHA :cry:
Wręcz odwrotnie, byłem za mocno wyluzowany i pewny siebie :lol: Trzeba było kupić ten cholerny plastik, pewnie grosze kosztował, a tak klops.
Spiąłem się dopiero jak mi się rozpadł podczas zdejmowania i siknęło mi na wszystkie strony.
ten plastik 2 zł. ale ważna rzecz. Troszkę dziwne, że po jego odpięciu od razu trysnąl płyn. Czujnik się tyrzyma na oringu, u mnie tak było. Spokojnie wyjąłem zabezpieczenie, ten plastik i trzeba było użyć siły by wyjąć czujnik.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
ten plastik 2 zł. ale ważna rzecz. Troszkę dziwne, że po jego odpięciu od razu trysnąl płyn. Czujnik się tyrzyma na oringu, u mnie tak było. Spokojnie wyjąłem zabezpieczenie, ten plastik i trzeba było użyć siły by wyjąć czujnik.
U mnie niestety nie
Czujnik wyskoczył momentalnie po zdjęciu plastiku. A właściwie nie wyskoczył, ale przekrzywił się i płyn zaczął lecieć strumykiem. Nie dało rady go włożyć z powrotem - wracał do pokrzywionej pozycji.
Troszkę odkopię temat....
Jak pisałem w innych topikach, zapala mi się żółty siliniczek, program Boscha pokazuje błąd 4500 czujnik temp. płynu chłodzącego, czyli pewnie czujnik do wymiany.
I teraz pytanie czy ktoś moze mi podać symbolk tego czujnika pasującego do ASZ.
Czy do wszystkich modeli jest taki sam>?
Koledzy w tym temacie podawali taki 059 919 501 A
arci9, w skodach octavia stosowano dwa rodzaje czujników jeden z kostką owalną (nr 059 919 501 A cena ok. 30.00 PLN) drugi z kostka kwadratową (nr 059 919 501 cena ok. 80.00 PLN). Musisz niestety sobie osobiście sprawdzić jaki rodzaj czujnika posiadasz... Wystarczy dokopać się do kostki podłączeniowej i wtedy zobaczysz kształt czujnika.
Dla lepszej orientacji i ułatwienia wejdź sobie na http://katalog.fota.pl/. Możesz sprawdzić jak te czujniki wyglądają na fotkach...
dobrygrzeswawa, zgadza się kolory są różne. Z tego co wiem to są niebieskie, zielone, i czarne. Zdaje sie chyba, że ma to związek z danym producentem czujnika. Ja w swoim ALH orginalnie miałem czarny a wymieniłem ostatnio na zielony i śmiga wszystko pięknie. Raczej więc kolor tutaj nie ma znaczenia. No chyba że się mylę... :szeroki_usmiech
arci9, w skodach octavia stosowano dwa rodzaje czujników jeden z kostką owalną (nr 059 919 501 A cena ok. 30.00 PLN) drugi z kostka kwadratową (nr 059 919 501 cena ok. 80.00 PLN).
a ja mam inne pytanie ,silnik pracował kilka minut ,wskazówka doszła do połowy na szafie i koniec dalej nie idzie ,czyli silnik rozgrzany i teraz dotykam węzy na chłodnicy górny dość ciepły a dolny zimny :shock: ,dlaczego klekotał sobie tak jeszcze kilka minut i nic dalej węże bez zmian.jak długo trzeba grzać diesla aby termostat się otworzył.A co do wskazówki na szafie to ja mam tak że jak dojdzie do połowy to choćbym jechał 200km o różnych prędkościach 90km/h czy 150km/h to ona ani drgnie cały czas na połowie stoi.
Witam. Jak widać po lewej to mój pierszy post. Po przeszukaniu forum, ponieważ temperatura na desce rozdzielczej mi okrutnie pływa ( po długim czasie sie podnosi, potem jak nike waha się bardzo, na chwile staje na 90 potem opada jak członek po stosunku i już tak zostaje- Choć czasem jeszcze sie podniesie na 90 postanowiłem wymienić czujnik temp. poszedlem do sklepu i kupiłem. Taki zielony jak wszyscy piszą itd. Teraz! otwieram maskę i szukam... jest, ale jest tak przeje....e dojście, że szkoda gadać. tu macie foty zrobione moim telefonem http://www.twojaprzygoda.org/czujnik.html . na pierwszej jest widoczna spinka, która sie wysuwa w dół. I tyle moich działań z czyjnikiem, bo od wewnątrz jest chyba taka zapadka widoczna na fot. nr2 której nie damrady wcinąć bo ręka mi sie ledwo mieści, zreszta widać moje palce, nie wydaje mi się, że mam to na siłe wytargać :P w każdym razie poradźcie coś.
[ Dodano: Pią 18 Kwi, 08 19:59 ]
DZiękuje WAM SERDECZNIE ŻE NIKT MI NIE PORADZIŁ CO MAM Z TYM ZROBIĆ! super fajne to wasze forum! NARA.
DZiękuje WAM SERDECZNIE ŻE NIKT MI NIE PORADZIŁ CO MAM Z TYM ZROBIĆ! super fajne to wasze forum! NARA.
Przy pomocy małego śrubokręta musisz zdjąć wtyczkę (wcisnąć dzyndzelek i jak usłyszysz "cyk" to juz jest dobrze , spokojnie i się uda. Wyciągasz zawleczkę (dobrze miec zapasową pod ręką 3,50zł). Wyciągasz stary czujnik, zakładasz szybko nowy z nowym oringiem, podłanczasz wtyczkę i po robocie. Wypadało by jeszcze podpiąć VAGa i skasować błąd.
Komentarz